Minoren

Minoren

​Een minor is een programma van een half jaar, dat bestaat uit twee samenhangende blokken van in totaal 30 European Credits (EC). Studenten verbreden of verdiepen hierin hun kennis door bijvoorbeeld een minor te volgen bij een andere opleiding. Ze werken dan aan een nieuw onderwerp, in een nieuwe context en vaak in multidisciplinaire groepen. Er zijn momenteel twee minoren die aangesloten zijn bij de Digital Society Hub: Smart Energy en The Future of Technology & Society. 

Smart Energy

​Binnen de minor Smart Energy werk je samen in multidisciplinaire teams aan actuele opdrachten op het snijvlak van energie en informatietechnologie.

De opdrachten zijn gevarieerd en worden aangeboden in samenwerking met bedrijven uit het Noorden die actief zijn in de energiesector waaronder: DNV GL (voorheen KEMA), TNO, ICT Automatisering, Anchormen, Gasunie, Groningen Waterstad en Gasterra. Deze partijen treden op als opdrachtgever.


De werkzaamheden vinden plaats bij de Digital Society Hub op het EnTranCe terrein. Een moderne lab omgeving waar studenten, onderzoekers en het bedrijfsleven samenwerken aan actuele vraagstukken rond onze toekomstige energievoorziening.

Volg de link voor meer informatie en aanmelden.

The Future of Technology & Society

How can you acquire insight into a future world, when it’s impossible to predict what will happen next? By taking your creative talents and assumptions and using them as a starting point for research. This is precisely what you do in The Future of Technology & Society. 

During the semester you will work with an intercultural and interdisciplinary team on a project involving new technology. As part of the project, you will have to design innovative concepts for real clients that aim to solve current or future societal issues. To do so, you will have to think critically about the effects of technology on our society, analyse the public response to these technologies and persuade people to start using them in their daily life.You don’t need a background in technology.

You can find more information and sign up here.

Ondernemen met Technology

Nieuwe technologie is een belangrijk ingrediënt voor innovatie en voor startende ondernemingen. Maar met een uitvinding alleen heb je nog geen succesvolle nieuwe dienst of succesvol nieuw product. Deze minor is bestemd voor alle studenten die willen ondervinden wat er komt kijken bij ondernemen.

Je gaat in kleine groepjes een eigen bedacht product ontwikkelen. Hier omheen zet je een onderneming op, wat inhoudt dat je de markt gaat benaderen, de haalbaarheid gaat onderzoeken en je businessplan gaat opstellen. Maar ook dat je zelf je klanten gaat benaderen om het product te verkopen.

Je werkt samen studenten van andere opleidingen, waardoor er multidisciplinaire teams ontstaan van bijvoorbeeld technische en commerciële studenten die elkaar mooi aanvullen. Docenten en succesvolle ondernemers leren je wat je echt moet weten en geven advies bij voorkomende uitdagingen. Maar daarnaast doe je heel veel zelf.

Volg de link voor meer informatie en aanmelden.

Digital Product Lab

During the minor Digital Product Lab students are going to work in multidisciplinary teams to develop and market a digital / ICT related product. Students will work in a team and based on the agile principles of product development. During this minor students will be supported by their coach and there will be given additional workshops on ICT and CMD related topics. The second component that students will get to know is the business component. Questions like 'what is your market?' and 'who is your target group?' will be answered during workshops and coaching.

You can find more inforation and sign up here.

Brand, Design & Psychology

In Brand, Design & Psychology, you will work in multidisciplinary and international teams and design communication campaigns and media for (existing or new) brands. The emphasis is on strengthening the core values of the brand, the design of various media and how these contribute to brand values and the social consequences. You to this by testing your creations with your customers. Insights into the working of the brain and ways of influencing this are necessities for this.

As a brand & design specialist you are not only expected to know and understand management technical aspects of the profession. You also need to be able to independently carry out theoretical insights and practical skills in the field of trademark in an integrated manner. During the semester, all kinds of aspects of this discipline are covered by carrying out an assignment for a real client in the field of Communication, Multimedia Design and IT. The aim is to add value to an existing or new brand by designing media solutions.

Here you can download the current course outlines.

You can find more information and sign up here.